blogjezykowy

Ekspresywne zwroty w reklamach

Kolejna ważna cecha reklam to używanie ekspresywnych zwrotów. Polega ona na tym, że mówionym słowom towarzyszą  uczucia, zachwytu i radości. Przykładem może być slogan firmy MC Donalds - ,,Im lovin it!”(po prostu - "kocham to") czy Coca-Cola - ,Life Taster Good” (życie smakuje lepiej).

            Inną ważną cechą jest operowanie grą słów, skojarzeniami znaczeniowymi, jest to najczęściej używany środek persfazji w reklamie. Badania marketingowe udowodniły, iż operowanie skojarzeniami zmusza nasz mózg do myślenia co powoduje, iż przekaz na dłużej pozostaje w pamięci, jako ciekawostkę podam, iż technika skojarzeń obecnie jest wykorzystywana wszędzie tam gdzie istnieje potrzeba szybkiego przyswojenia informacji np. w ekspresowej nauce języka obcego.

Kolejna ważna cecha to cytowanie oraz powoływanie się na autorytety. Jest to najczęściej wykorzystywane w reklamie produktów medycznych i wszelkich suplementów diety. Autorytet, którym zazwyczaj jest osoba o wysokim stopniu naukowym oddziałuje na poglądy odbiorców znacznie mocniej niż zwyczajny aktor biorący udział w reklamie. Słowa osób do których mamy zaufanie przyjmujemy bowiem za pewnik bez ich sprawdzania.